Élet megosztva

Élet megosztva

Mielőtt te is belefognál...

2017. október 29. - Dinamika

1. Feltétlenül szólj nekem! Már csak azért is, mert minden beajánlott host után több tízezer Forintot kapok! Sőt, állítólag a vendégei után is! Szóóóóval....

2. Gondoskodj róla, hogy legyen elég kulcsod! A vendégnek ugyanis adni kell mindből egyet.

3. Intézd el a helyi hivatalban! Amennyiben józsefvárosi vagy, ez elég nagy szívás lesz és valszeg nem is fog menni. Viszont ha hetedik, hatodik vagy ötödik kerületi lakos vagy, akkor szerintem ezt a lépést akkor is sürgősen  tedd meg, ha most még nem aktívkodnál, de lehet, hogy a későbbiekben igen. Elég valószínű ugyanis, hogy a ragály tovább fog terjedni minimum a pesti kerületekben, és utólag már késő lesz siránkozni. Az engedély megszerzése még SEMMIRE sem kötelez, ellenben 2 óra elintézni legrosszabb esetben is és elvben örökre szól.

Ha ezek a lépések megvannak, jöhet a gyakorlati megvalósítás.

- Csinálj fotókat a kiadandó szobáról!

- Szerezz be annyi ágyneműt, amennyi ágy található a lakásban, illetve amennyinek szánod a maximális kapacitást.

- Szerezz be dupla ennyi lepedőt (gumisat!) és kb másfélszeres adag VASALÁST NEM IGÉNYLŐ ágyneműt. Akkor is ilyet, ha egyébként imádsz vasalni. Mert sokat kell. Kegyetlenül sokat! ((Nagyon ajánlom a YSK-et, ott már 3000-ért lehet kapni nagyon finom szép és puha krepp ágyneműt))

- Nézz utána a törülköző készletnek és ha szükséges, pótolj!

- Vásárolj pici törlőkendőket a gyors takarításokhoz (hello DM!)

- És természetesen regisztrálj Airbnb-n és töltsd ki gyönyörűre az adatlapod.

És hogy mennyit lehet vele keresni?

Nos, ez nagyban függ a lakás elhelyezkedésétől, a befogadóképességtől, valamint a szezonalitástól. Én havi 135 000 és 425 000 közötti bevétlet tudtam eddig realizálni, erős szórással.

Igen, négy hónapja csinálom, és már három után elértem az egymilliós árbevételt... De az a három bizony nyár volt! Mióta beköszöntött az október lelassult a forgalom: gyakorlatilag csak a hétvégéim foglaltak sorozatosan. De ennek most csak örülök, mert azért valljuk be: az airbnb munka. Folyamatos készenlétet, rengeteg takarítást, mosást, egyebeket igényel. Hatalmas szerencsém, hogy az ajtóm gombos (azaz ha behúztad nem tudod kinyitni kívülről kulcs nélkül), értékek meg nem nagyon vannak a lakásban, így a kicsekkolást távolból is le tudom "vezényelni". És a becsekkoláshoz is el tudom rejteni valahol a kulcsot.

Másik szerencsém pedig, hogy laknak a közelben rokonaim, akiket tudok ugrasztani, ha valami sürgős ügy jön közbe. Még nem sok ilyen eset történt, de azért csilingelt már a telefonom a Balatonnál azzal, hogy hirtelen fogalalás történt és másfél óra múlva érkezik egy francia pár...

És természetesen attól is nagyban függ a helyzet, hogy mennyiért adod a szobát.

Árképzésben pocsék vagyok, már legalább ötször módosítottam. Amikor felregisztráltam kicsit alálőttem az értékének, így egyetlen éjszaka alatt betelt a fél hónap. Most vagyok szerintem reális szinten, ami azt jelenti, hogy a vendégeim olcsónak mondják én viszont örülök, ha megfizetik.

Az adó megfizethető: 4% havonta az árbevételből a felnőtt vendégek után, valamint évente szobánként 38 500 Ft-ot kell még leadni. Nehezítő tényező, hogy a havi témát havonta is kell csinálni, ami némi adminisztrációs vargabetű, dehát ez is a munka része.

Én úgy érzem még mindig nagyon nagyon megéri!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmegosztva.blog.hu/api/trackback/id/tr7013113872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása